(wersja 2, obowiązuje od 25.10.2025 r.)
Zanim dokonasz zakupu zachęcam do zapoznania się z Regulaminem. Określa on warunki i zasady świadczenia usług dietetycznych przez Poradnię Insulinooporna Dietetyczka Kinga Sobczak, jak również, w jaki sposób możesz nabyć e-booki, kursy online lub inne produkty cyfrowe będące w ofercie Poradni. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu ograniczać ani wyłączać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących na mocy obowiązujących przepisów prawa.
§ 1 Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
Administrator – Kinga Sobczak prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Insulinooporna Dietetyczka Kinga Sobczak z siedzibą w Łodzi NIP 9472018319 Regon 542935633.
Cennik – wykaz świadczonych usług dostępnych w Sklepie wraz z obowiązującymi opłatami za pakiet dietetyczny.
Dietetyk – osoba fizyczna posiadająca uprawnienia do świadczenia usługi dietetycznej za pośrednictwem Poradni.
Dowód zapłaty – faktura lub paragon wystawione zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku i innymi stosownymi przepisami prawa.
Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Formularz zamówienia – usługa elektroniczna umożliwiająca złożenie zamówienia, w szczególności za pomocą określenia warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu płatności, dostawy.
Formularz zapisu – formularz dostępny na stronie Sklepu umożliwiający zapis na newsletter celem otrzymywania Treści cyfrowych.
Funkcjonalność - zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia.
Klient - (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
(2) osoba prawna; albo
(3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, składająca Zamówienie w ramach Sklepu i dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
Konsultacja online – usługa świadczona wyłącznie przy wykorzystaniu środków służących do porozumiewania się na odległość (np. w formie wideokonferencji, telefoniczne lub mailowo) opłacona przelewem online. Obejmuje konsultacje indywidualne, mentoring żywieniowy oraz kontynuację mentoringu.
Aplikacja – oprogramowanie (aplikacja Alloweat) udostępniane i zarządzane od strony technicznej przez Utrition Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, ul. Gospodarcza 26, 20-213 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000835147, NIP: 9462696354, REGON: 38582983000000, instalowane na mobilnym urządzeniu Użytkownika w celu umożliwienia Użytkownikowi korzystania z Dietetyka świadczonych w tej Aplikacji. Aplikację można pobrać z internetowych sklepów App Store lub Google Play. Dostęp do Aplikacji możliwy jest po opłaceniu Konsultacji Online.
Konto w Aplikacji – uwierzytelnione, aktywowane i prowadzone dla Użytkownika przez Dietetyka pod unikalną nazwą (e-mail) konto, za pomocą którego Użytkownik może korzystać z Usług dostępnych w Aplikacji.
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Koszyk – element oprogramowania Sklepu internetowego, w którym widoczne są wybrane Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
Newsletter - elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o nowościach i promocjach w Sklepie internetowym.
Operator płatności – Autopay S.A. z siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 6, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk - Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, o kapitale zakładowym w wysokości 2 205 500 PLN (w całości wpłaconym), NIP: 585-13-51-185
Pacjent - osoba fizyczna, pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych korzystająca z usług Poradni.
Pacjent niepełnoletni – osoba fizyczna, która nie ukończyła 18 roku życia lub/i nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystająca z usług Poradni za zgodą i pod nadzorem opiekuna prawnego, wyznaczonego kuratora lub innej osoby lub instytucji wyznaczonej do opieki nad Pacjentem.
Płatność – wpłata na konto Sprzedawcy za pośrednictwem dostępnych w Sklepie sposobów płatności internetowych w zależności od wybranej formy płatności i zamówionej Treści cyfrowej.
Poradnia – poradnia dietetyczna świadcząc usługi dietetyczne za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość w ramach strony www.iodietetyczka.pl
Produkt - treści cyfrowe dostępne w Sklepie internetowym, dostarczane przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy na podstawie Umowy, zawartej z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – Przedsiębiorca dokonujący zamówienia Produktów związanych z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie mających dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego, zgodnie z art. 38 a ustawy o prawach konsumenta oraz 385(5), art. 556(4), art. 556(5) i art. 576(5) ustawy Kodeks cywilny.
Przedsprzedaż – Produkt, który w momencie złożenia Zamówienia nie jest dostępny. Przewidywany początek dostępności Przedsprzedaży określony jest każdorazowo na karcie Produktu oznaczonego jako Przedsprzedaż. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o Produktach, dotyczy to również Przedsprzedaży, chyba że co innego wynika z treści danego postanowienia.
Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu.
RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).
Sklep Internetowy lub Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem https://iodietetyczka.v.1cart.eu/ oraz na odpowiednich jego podstronach za pośrednictwem, którego Klient może dokonywać Zamówień i zakupów.
Sprzedawca, Usługodawca – przedsiębiorca będący właścicielem Sklepu, prowadzący działalność pod nazwą Insulinooporna Dietetyczka Kinga Sobczak z siedzibą w Łodzi (91-032), ul. Żubardzka 15/40, NIP 9472018319.
Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez konsumenta w celu uzyskania dostępu do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub w celu korzystania z nich.
Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
Umowa sprzedaży – umowa zawierana albo zawarta między Kupującym a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego o dostarczenie Treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
Umowa o Dostarczanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej - umowa zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość i dotycząca dostarczania przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych za zapłatą ceny. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o Umowie sprzedaży, dotyczy to również Umowy o Dostarczanie Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych, chyba że co innego wynika z treści danego postanowienia.
Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu internetowego.
Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca Konsumentowi na:
(a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, (b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi,
(c) inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
Usługobiorca - (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
(2) osoba prawna; albo
(3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
Zamówienie – czynność, oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą i spełnienia świadczenia na rzecz Klienta, na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
§ 2 Postanowienia ogólne
Poradnia Insulinooporna Dietetyczka Kinga Sobczak świadczy profesjonalne usługi dietetyczne przez personel posiadający stosowne kwalifikacje i uprawnienia.
Właścicielem Poradni jest Kinga Sobczak.
Regulamin stanowi integralną część Umowy, do zawarcia, której dochodzi poprzez rozpoczęcie korzystania z usług Poradni lub zakup produktu znajdującego się w ofercie Poradni.
Warunkiem korzystania z usług dietetycznych prowadzonych przez Poradnię oraz dla zawarcia Umowy sprzedaży jest zaakceptowanie niniejszego Regulaminu.
Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców.
Wszelkie postanowienia Regulaminu dotyczące „Konsumenta” odnoszą się do osób fizycznych, które zawierają Umowę:
- niezwiązaną bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub
- jako przedsiębiorcy prowadzący jednoosobowo działalność gospodarczą, gdy umowy te są bezpośrednio związane z ich działalnością gospodarczą, a z ich treści wynika, że nie posiadają one dla tych osób charakteru zawodowego.
W ramach korzystania ze Sklepu zabrania się dostarczania informacji o charakterze bezprawnym oraz w szczególności zabrania się:
- rozsyłania i umieszczania spamu,
- dostarczania i przekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, w szczególności w ramach formularzy znajdujących się w Sklepie.
Kontakt ze Sprzedawcą: e-mail kinga@iodietetyczka.pl, tel . 881 960 282.
§ 3 Wymaganie techniczne
W celu dokonania zakupu niezbędne jest:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci oraz zainstalowaną przeglądarką internetową,
- włączenie w przeglądarce JavaScript, Cookies,
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail);
- posiadanie pakietu biurowego Microsoft Office lub jego odpowiednika.
Poradnia zapewnia środki techniczne służące zapobieganiu pozyskiwania, modyfikowania lub zniekształcania danych osobowych oraz dostępu przez nieuprawnione osoby trzecie.
Poradnia dokonuje okresowych aktualizacji i niezbędnych zmian w najszybszym możliwym terminie oraz w sposób najmniej uciążliwy.
Dopuszczalne jest korzystanie z udostępnionych funkcji w sposób zgodny z Regulaminem i obowiązującymi przepisami oraz w sposób niezakłócający funkcjonowanie Sklepu oraz innych klientów.
Zabrania się korzystania z innych Kont oraz udostępniania swojego konta innym osobom. Pacjent jest zobowiązany do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Zakazane jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym.
W przypadku gdy Pacjent/Klient nie jest w stanie uruchomić pliku obejmującego zakupioną Treść cyfrową, proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą na adres mailowy kinga@iodietetyczka.pl
§ 4 Korzystanie ze sklepu internetowego
Podczas dokonywania zakupu Klient zobowiązuje się do:
- używania Sklepu wyłącznie do składania prawnie wiążących zapytań i zamówień,
- nieskładania fałszywych lub nieuczciwych zamówień. W razie wystąpienia podejrzenia, że złożono tego rodzaju zamówienie Sprzedawca postara się, w możliwym zakresie, skontaktować z Klientem w celu weryfikacji prawdziwości powyższych podejrzeń, w zależności od posiadanych danych kontaktowych, a w razie potwierdzenia powyższych podejrzeń Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie i powiadomić Klienta o zaistniałej sytuacji,
- podania prawdziwego i dokładnego adresu e-mail, adresu do korespondencji lub innych danych kontaktowych. A w przypadku braku podania wszystkich wymaganych informacji, nie będzie mógł złożyć zamówienia.
Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Klient powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących regulaminu, Klient może skontaktować się z Dietetykiem.
Po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie Klient zostanie przekierowany do bramki płatności Autopay, zgodnie z wybraną metodą płatności. Po skutecznym dokonaniu płatności, Klient zostanie zwrotnie przekierowany na stronę Sklepu z potwierdzeniem zamówienia. Z tą chwilą umowę uważa się za zawartą pomiędzy Klientem a Dietetykiem. Potwierdzenie zawarcia umowy zostanie przesłane Klientowi na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
W zależności od przedmiotu zamówienia, między Klientem a Dietetykiem może zostać zawarta umowa określonego rodzaju:
- w przypadku produktów elektronicznych – umowa o dostarczenie treści cyfrowych,
- w przypadku konsultacji dietetycznej- umowa o świadczenie usług.
Składając zamówienie, Klient oświadcza, że jest osobą pełnoletnią posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych do zawierania prawnie wiążących Umów.
§ 5 Usługi elektroniczne w sklepie internetowym
W Sklepie dostępne są następujące Usługi elektroniczne:
- Formularz Zamówienia,
- Newsletter
.
Powyższe Usługi elektroniczne mają charakter nieodpłatny i świadczone są przez czas nieograniczony, chyba że w opisie danej usługi wynika inaczej.
Tryb postępowania reklamacyjnego:
reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu Internetowego, z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, Usługobiorca może składać na adres mailowy lub pocztowy Usługodawcy,
zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji:
(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości;
(2) żądania Usługobiorcy; oraz
(3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji,
Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
§ 6 Usługa Formularza Zamówienia
Składając Zamówienie Kupujący zobowiązany jest do wypełnienia Formularza zamówienia.
Usługa świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy.
Usługa ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia.
§ 7 Usługa Newslettera
Dla zapisania się na listę mailingową prowadzoną przez Usługodawcę niezbędne jest wypełnienie Formularza zapisu na newsletter poprzez podanie swoich danych osobowych i potwierdzeniu mailowym (double opt-in )
Usługa świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony;
Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny rezygnacji z otrzymywania newslettera poprzez wypisanie się z niego naciskając przycisk „Wypisuję się” (lub zwrot analogiczny).
Warunki zapisu oraz korzystania z bezpłatnych treści cyfrowych w postaci newslettera oraz darmowego materiału (lead magnet) zostały opisane w odrębnym dokumencie pn. Regulamin Newslettera.
§ 8 Umowa o dostarczenie produktu cyfrowego
Sprzedawca prowadzi sprzedaż Produktów cyfrowych znajdujących się w jego ofercie, do których dostęp możliwy jest po dokonaniu zakupu. Do skutecznego dokonania zakupu nie jest konieczne założenie Konta Pacjenta. Wówczas zakup dokonywany jest jako „Gość”.
Rejestracja i utrzymanie Konta Pacjenta odbywa się nieopłatnie, w ramach ceny zapłaconej za zakupiony Produkt.
Produkty oferowane przez Sprzedawcę obejmują m.in.:
- Konsultacje
online
Sprzedawca dostarcza Produkt niezwłocznie po zawarciu umowy, chyba że strony postanowiły inaczej.
Produkt uważa się za dostarczony z chwilą, gdy Produkt lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do niego lub jego pobranie, zostały udostępnione Konsumentowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Konsument lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Konsument lub fizyczne lub wirtualne urządzenie, które wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali do niej dostęp.
Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył Produktu, Konsument powinien wezwać go dostarczenia. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie - Konsument może odstąpić od umowy.
Ciężar dowodu dostarczenia Produktu spoczywa na Sprzedawcy.
Sprzedawca informuje Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz dostarcza je konsumentowi przez czas:
- dostarczania Produktu określonego w umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły, lub
- zasadnie oczekiwany przez Konsumenta, uwzględniając rodzaj Produktu i cel, w jakim jest wykorzystywany, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie Produktu jednorazowo lub częściami.
Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Sprzedawcę, wówczas Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
- poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania,
- niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez przedsiębiorcę.
W przypadku gdy Umowa przewiduje dostarczanie Produktu w sposób ciągły, musi on pozostawać zgodny z Umową przez oznaczony w umowie czas ich dostarczania.
§ 9 Konsultacje dietetyczne online
Konsultacje dietetyczne są prowadzone online i stanowią usługę w rozumieniu art. 38 pkt 1 o prawach konsumenta.
Klient dokonuje zakupu Konsultacji za pomocą Sklepu.
W ramach umowy zawartej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu Usługodawca dostarcza usługę w postaci zakupionych konsultacji indywidualnych, które odbywają się za pośrednictwem urządzeń do porozumiewania się na odległość, tj.
- chatu w Aplikacji (aplikacji Alloweat)
Zakup konsultacji dietetycznej odbywa się za pośrednictwem sklepu internetowego 1koszyk i zostaje potwierdzony wiadomością wysłaną na adres mailowy Pacjenta (mail wygenerowany automatycznie przez system 1 koszyk ). W mailu będzie pdf wyjaśniający dalsze kroki.
Opis konsultacji – jej zakres, czas ich trwania, szczegółowy tryb ich przeprowadzania znajduje się na karcie konkretnego produktu.
Po dokonanym zakupie Pacjent otrzymuje na swój adres mailowy link do pobrania Aplikacji (aplikacji Alloweat), gdzie po założeniu konta ma do wypełnienia ankietę żywieniową, która jest podstawą dla przygotowania Usługodawcę do konsultacji (analiza sytuacji Pacjenta, zbieranie materiału odpowiadającego potrzebom Pacjenta, badanie potrzeb Pacjenta, wstępne ustalenie planu działania).
Ustala się także jakie badania będą potrzebne do odbycia współpracy.
Wypełnienie 3-dniowego dzienniczka żywieniowego jest opcjonalne.
Po dostarczeniu badań oraz wypełnieniu ankiety żywieniowej (i opcjonalnie dzienniczka żywieniowego) ustala się termin rozpoczęcia konsultacji.
Konsultacje dietetyczne zostają przeprowadzone po uprzednim uzgodnieniu terminu z Klientem lub zgodnie z harmonogramem umieszczonym na stronie internetowej.
Konsultacja trwa 5 dni roboczych.
Dietetyk odpisuje na wiadomości w Aplikacji/maile maksymalnie w ciągu 24 godzin (w dni robocze). Gdyby z jakiś powodów nie było to możliwe, Klient zostanie o tym poinformowany przez Dietetyka.
Po skończonej Konsultacji Pacjent otrzymuje podsumowanie zaleceń i wskazówek
Po wysłaniu podsumowania Pacjent ma 3 dni robocze na wyjaśnienie wątpliwości.
W przypadku wystąpienia sytuacji losowych, które uniemożliwiają Pacjentowi udział z zaplanowanej Konsultacji, informuje o tym fakcie Usługodawcę przed terminem Konsultacji. W takiej sytuacji wspólnie zostaje ustalony nowy termin konsultacji.
Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość. W tym celu należy wypełnić Formularz odstąpienia i wysłać na adres mailowy kinga@iodietetyczka.pl. Można odstąpić od umowy minimum 48 godzin przed rozpoczęciem Konsultacji.
Po upłynięciu tego czasu (poniżej 48 godzin przed przed Konsultacją) oraz po rozpoczęciu Konsultacji, prawo do odstąpienia od umowy nie obowiązuje.
Po rozpoczęciu Konsultacji, prawo do odstąpienia od umowy nie obowiązuje.
Dietetyk posiada odpowiednie kwalifikacje do udzielania świadczeń zdrowotnych oraz posiada kwalifikacje do udzielania świadczeń zdrowotnych w dziedzinie medycyny.
Klient jest świadomy, że usługi świadczone przez Dietetyka nie dają gwarancji uzyskania założonych i oczekiwanych przez Klienta skutków.
Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za wszystkie skutki wynikające z nieodpowiedniego stosowania planu żywieniowego i suplementacji przygotowanej przez Dietetyka. Klient jest świadomy, że niestosowanie się przez niego lub wybiórcze stosowanie się do uzyskanych zaleceń może przynieść negatywny skutek pod kątem stanu zdrowia, a nawet życia.
Klient jest również świadomy, że zatajanie informacji bądź podanie nieprawdziwych informacji na temat swojego stanu zdrowia, stylu życia, przyjmowanych leków czy suplementów może negatywnie wpłynąć na stan zdrowia. Dietetyk nie ponosi za to odpowiedzialności.
Ryzyko wystąpienia efektów ubocznych jest znikome, jednak Dietetyk nie jest w stanie przewidzieć wszystkich możliwych przeciwwskazań przy stosowaniu danej suplementacji i sposobu żywienia, dlatego Dietetyk nie bierze odpowiedzialności za negatywne skutki ich stosowania.
Wszystkie informacje, które Dietetyk uzyskuje w trakcie świadczenia Usług dla Klienta, objęte są tajemnicą bezterminowo i nie są przekazywane osobom trzecim
Warunkiem przystąpienia do współpracy z Dietetyka jest zaakceptowanie Regulaminu.
§ 10 Dostęp do bazy przepisów
Sprzedawca w ramach konsultacji oferuje dostęp do bazy przepisów w Aplikacji, zgodnie z ofertą znajdującą się na stronie każdego produktu.
Dostęp do bazy przepisów w Aplikacji jest zapewniony na czas trwania Konsultacji oraz miesiąc po zakończeniu Konsultacji.
Wyjątkiem jest kontynuacja mentoringu, gdzie nie obowiązuje dostęp do bazy przepisów.
W ramach dostępu do bazy przepisów Klient może wyszukiwać przepisy, modyfikować je, wpisywać swoje przepisy i produkty, tworzyć listy zakupów a także poprosić Dietetyka o pomoc w modyfikacji przepisów.
Pomoc Dietetyka w zakresie modyfikacji przepisów jest dostępna podczas trwania Konsultacji. Później Pacjent korzysta z bazy przepisów samodzielnie.
§ 11 Przedsprzedaż oraz automatyczne dopasowanie cen
Sprzedawca może prowadzić przedsprzedaż.
Przedsprzedaż umożliwia złożenie zamówienia i dokonanie zakupu przed premierą w specjalnej obniżonej cenie (przedsprzedażowa cena).
Termin dostępności materiałów objętych przedsprzedażą znajduje się w opisie Produktu objętego przedsprzedażą.
Przedsprzedaż nie może być łączona z innymi promocjami, chyba że zostało to inaczej wskazane w opisie oferty przedsprzedażowej.
Zakupione podczas przedsprzedaży Produkty są realizowane w kolejności dokonanych Zamówień, zgodnie z poniższymi postanowieniami Regulaminu w zakresie kosztów, sposobu i terminu dostawy, chyba że inaczej zostało wskazane w ofercie przedsprzedażowej.
Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowywaniu ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania przez Klientów decyzji.
§ 12 Oferowane metody i termin płatności
Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Autopay
Przyjmuje się, że dzień zapłaty, to dzień uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
Klient otrzyma fakturę VAT na żądanie / dowód zakupu w formie elektronicznej, na adres e-mail podany podczas dokonania zakupu.
§ 13 Sposoby i termin dostawy
Zamówienie zostanie zrealizowane pod wskazany w Formularzu Zamówienia adres e-mail.
W przypadku kursów online oraz treści cyfrowych do pobrania (np. ebooki) wysyłka lub dostęp do niego następuje niezwłocznie po dokonaniu i zaksięgowaniu płatności, chyba że inaczej zaznaczono w opisie danego Produktu elektronicznego (szczególnie w przypadku przedsprzedaży Produktu). Dostawa zamówionych Treści cyfrowych odbywa się nieodpłatnie, w ramach usługi utrzymania Konta Klienta.
Dostęp do Treści cyfrowej może być udzielany cyklicznie np. poprzez odpłatną platformę subskrypcyjną, wirtualny coworking itp., zgodnie z programem i terminami wskazanymi w opisie oferty.
Dostęp do Indywidualnie skomponowanej diety Pacjent uzyskuje w terminie wskazanym na stronie oferty, chyba, że co innego wynika z ustaleń między Sprzedawcą a Pacjentów.
W przypadku konsultacji online czy innych usług indywidualnych online, które zamówił Klient, realizacja usługi nastąpi w terminie indywidualnie uzgodnionym przez strony, w terminie wybranym przez Klienta w kalendarzu online (jeśli jest udostępniony) lub w terminie wskazanym w opisie oferty.
W przypadku wyboru przez Klienta płatności w formie przedpłaty czas wysyłki Treści cyfrowej liczy się od dnia uznania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
§ 14 Reklamacje
Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Produkt wolny od wad.
Produkty oferowane w Sklepie internetowym są zgodne z umową w rozumieniu art. 43k ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Ciężar dowodu dostarczenia Produktu spoczywa na Sprzedawcy.
Reklamacje mogą być składane pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy użyciu formularza reklamacyjnego stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu.
W przypadku składania reklamacji zaleca się podanie w zgłoszeniu reklamacyjnym:
- imię, nazwisko, firma, NIP, adres do korespondencji i dane kontaktowe,
- informacje dotyczące daty zawarcia umowy wraz z potwierdzeniem jej zawarcia,
- informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty niezgodności z umową,
- żądanie dotyczące sposobu rozpoznania reklamacji.
Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową w zakresie, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy:
- został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową, oraz
- wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową dostarczanego jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili.
Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili jego dostarczenia istniał w chwili ich dostarczenia.
Powyższe domniemania nie ma zastosowania, jeżeli:
- środowisko cyfrowe Konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których przedsiębiorca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem Umowy,
Konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem Umowy o obowiązku współpracy z przedsiębiorcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności Produktu z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
Przedsiębiorca może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy.
Przedsiębiorca doprowadza Produkt do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane.
Koszty doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową ponosi Sprzedawca.
Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów,
- przedsiębiorca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową,
- brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić do zgodności z Umową,
- brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania z doprowadzenia do zgodności z Umową,
- z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Produkt niezgodny z Umową pozostaje do wartości Produktu zgodnych z Umową. Jeżeli Umowa stanowi, że Produkt jest dostarczany w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym pozostawał niezgodny z Umową.
Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli Produkt jest dostarczany w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności jest istotny.
Konsumentowi przysługują uprawnienia reklamacyjne w przypadku niezgodności usługi z Umową. Wówczas Konsument składa reklamację wskazując elementy wymienione w ust. 5 niniejszego paragrafu.
W przypadku niezgodności usługi dietetycznej z Umową Konsument może żądać ponownego wykonania usługi zgodnie z Umową lub obniżenia ceny za usługę i zwrot na jego konto.
Jeżeli reklamacja została uwzględniona wówczas Sprzedawca winien niezwłocznie zwrócić ustaloną kwotę Konsumentowi.
Postanowienia niniejszego rozdziału mają zastosowanie także do Przedsiębiorców na prawach konsumenta.
§ 15 Odstąpienie od umowy
Klient będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który za pośrednictwem Sklepu internetowego zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem ust.2.
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Usługobiorcy, jeżeli spełnianie świadczenia w postaci dostarczania treści cyfrowych rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią zgodą Usługobiorcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i Usługobiorca przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał Usługobiorcy potwierdzenie otrzymania zgody, zgodnie z art. 38 pkt 13) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Konsument może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia Produktu, jeżeli:
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Produktu lub
- Konsument i Sprzedawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Produktu miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Sprzedawca nie dostarczył go w tym terminie.
Sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu Konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy.
Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 16 Licencje, prawa autorskie
Treści cyfrowe stanowią utwór zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawa.
Z chwilą zakupu ebooka, workbooka, indywidualnego pakietu diet udzielona zostaje licencja niewyłączna i nieprzenoszalna na czas nieokreślony.
Kupujący ma prawo korzystać z produktu tylko na użytek prywatny lub w ramach prowadzonej działalności, w związku z którą dokonał zakupu zgodnie z jego przeznaczeniem.
Klient jest zobowiązany do przestrzegania warunków niniejszej licencji. Licencja nie obejmuje praw zależnych, a także prawa do sublicencji.
Zakupiony Produkt nie może być przedmiotem odsprzedaży lub dystrybucji i sprzedaży handlowej.
Licencja udzielona Kupującemu nie obejmuje prawa do:
a) trwałego lub czasowego zwielokrotnienia produktu w całości lub w części w celu innym niż utworzenie kopii na własny użytek;
b) wprowadzania jakichkolwiek innych zmian w części lub całości produktu;
c) odpłatnego bądź nieodpłatnego rozpowszechniania produktu jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie;
d) odpłatnego bądź nieodpłatnego rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie, w tym sprzedaży, użyczenia, najmu lub udostępniania w Internecie kursu online w całości lub w części;
e) drukowania w całości lub w części produktu, z wyjątkiem drukowania na użytek własny, zgodny z warunkami licencji.
§ 17 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
Postanowienia niniejszego rozdziału dotyczą Klientów Sklepu będących Przedsiębiorcami w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.
Klient będący Przedsiębiorcą nie przysługuje uprawnienia z tytułu rękojmi za wady.
W wypadku Klientów będących Przedsiębiorcami Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na utrzymaniu Konta klienta ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia, również drogą elektroniczną na podany przez niego do rejestracji Konta adres e-mail. Nie rodzi to żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
Sprzedawca ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej z Klientem będącym Przedsiębiorcą bez podania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia, poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia, również drogą elektroniczną na podany przez niego do rejestracji Konta adres e-mail. Nie rodzi to żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
W stosunku do Przedsiębiorców Sprzedawca ma prawo samodzielnie wskazać i ograniczyć dostępne metody płatności oraz wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części, niezależnie od wybranego przez Przedsiębiorcę sposobu płatności albo zawarcia umowy sprzedaży.
Całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Przedsiębiorcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy jest ograniczona do wysokości zapłaconej ceny za konkretny Produkt, w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy.
Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
§ 18 Weryfikacja opinii w sklepie internetowym
Do publikacji opinii uprawnieni są Klienci, którzy dokonali zakupu w Sklepie internetowym i korzystali z Produktu. Zamieszczenie opinii jest możliwe w każdym czasie.
Sprzedawca może udostępnić Kupującym możliwość zamieszczania opinii o Sklepie, Sprzedawcy lub Produktach – w ramach Sklepu lub serwisów zewnętrznych należących do osób trzecich. W takim przypadku do zamieszczania opinii stosuje się postanowienia niniejszego rozdziału.
Wystawiona przez Klienta opinia jest publikowana przez Sprzedawcę w Sklepie i są dostępne dla wszystkich odwiedzających Sklep.
Sprzedawca publikuje zarówno pozytywne jak i negatywne, jeśli takie pochodzą od Klientów, którzy dokonali zakupu w Sklepie i używali Produktu.
Klient powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny.
Zakazane jest zamieszczanie opinii:
- bez uprzedniego dokonania zakupu w Sklepie;
- wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji;
- naruszających dobra osobiste Sprzedawcy lub osoby trzeciej;
- używając wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe;
- przygotowanych na zlecenie przez firmy świadczące
usługi związane z opiniami w Internecie.
Sprzedawca dokonuje weryfikacji opinii pod względem zgodności z Regulaminem oraz, czy pochodzą od Klientów, którzy rzeczywiście nabyli i używali Treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, w szczególności poprzez umożliwienie umieszczenia wyłącznie opinii:
- osobom, które podały imię (lub imię i nazwisko) oraz adres mailowy;
- zarejestrowały Konto klienta;
- udzieliły opinii poprzez udostępniony przez Sprzedawcę specjalnie link dedykowany dla danego Produktu.
W przypadku zamieszczenia opinii niespełniającej wymagań przewidzianych w Regulaminie Sprzedawca może odmówić publikacji opinii lub ją usunąć.
Reklamacja związane z publikowaniem i weryfikacją opinii można składać na adres Sprzedawcy:
- pocztowy
: Żubardzka 15/40, 91-032, Łódź
- e-mail
: kinga@iodietetyczka.pl
Składając reklamację podanie w opisie reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, co ułatwi i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
Administratorem danych osobowych osób publikujących opinie jest Sprzedawca.
§ 19 Pozasądowe rozstrzyganie sporów
Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
Konsument posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów w tym do:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego;
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej;
- uzyskania bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 20 Dane osobowe
Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
Dane osobowe zbierane są w celu realizacji Umowy sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym, otrzymywania newslettera.
Odbiorcami danych osobowych Sklepu internetowego mogą być:
- w przypadku dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- w przypadku wyboru sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawienia.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży.
Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności.
§ 21 Postanowienia końcowe
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, tj. zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Created by Kinga Sobczak
Copyright © Kinga Sobczak